Hogyan készítse fel gyermekét az iskolára: gyakorlati tippek és tanácsok

H

Szeptember elseje különleges alkalom az első osztályosok számára. Ez a nap megnyitja az ajtót a tanulás és az izgalmak lenyűgöző világába. Ha már előre elkezd felkészülni az új életszakaszra, a tanulási folyamat sokkal könnyebb és élvezetesebb lesz.

Számos különböző oktatási klub és tanfolyam segíti a gyermekek új körülményekhez való alkalmazkodását.

Az órák rendszeres látogatásával a gyerekek fokozatosan hozzászoknak az osztálytermi rutinhoz, és a jövőben kényelmesen alkalmazkodhatnak.

Az órák megértetik a tanár és a tanuló közötti kapcsolatot, bemutatják a mintaórák felépítését, és segítenek a megfelelő viselkedési minták kialakításában.

 

Mit kell tudnia és tudnia kell tudnia egy leendő első osztályosnak?

Az iskolai terv számos közös paraméterre támaszkodik. Az alapok megértése segít meghatározni, hogy mely területeken van szükség több munkára.

  1. A tantárgyak tekintetében érdemes az első osztály első felére összpontosítani. Mivel ez egy új környezethez való alkalmazkodási időszak, sokkal könnyebb lesz az alkalmazkodás egy előzetes tudásbázis birtokában. A gyermekeknek például képesnek kell lenniük arra, hogy tízes számkörön belül példákat oldjanak meg, szavakat és rövid mondatokat olvassanak, valamint betűket és számokat írjanak helyesen.
  2. Amellett, hogy a 6 éves gyermeknek az iskolakezdés előtt tudnia kell a tantárgyakat illetően, érdemes figyelmet fordítani az általános fejlődésére – a logikára, a motorikus készségekre és a beszédre. A tananyag megértésén túl fontos, hogy a különböző helyzetekben el tudjunk igazodni, nemcsak az osztályteremben, hanem a mindennapi életben is.
  3. Az órák zökkenőmentes lebonyolítása érdekében az első osztályosok számára az osztályban való viselkedésre vonatkozó követelmények vannak érvényben. Ajánlott például a szorgalom és a koncentrációs képesség fejlesztése. Az is fontos, hogy képes legyen önállóan, felnőtt állandó felügyelete nélkül dolgozni. Mindezek a készségek segítenek hatékonyan tanulni az órán, megérteni az információkat és megbirkózni a feladatokkal.
  4. Az iskola falain belül a gyerekek sok időt töltenek együtt. A konfliktusok elkerülése és a szórakozás érdekében előzetesen szokjon hozzá a csoportmunkához. Könnyebb stressz és feszültség nélkül alkalmazkodni az új helyzetekhez és környezethez.

Hány éves korban kell elkezdeni a gyermeked felkészítését az iskolára?

A korai kezdés megtervezésekor érdemes figyelembe venni a szellemi és fizikai fejlődés egyéni jellemzőit.

Nem mindig lehet csak általános kritériumok alapján meghatározni, hogy egy gyermeket milyen életkortól kell felkészíteni az iskolára. A gyakorlat azonban azt mutatja, hogy 3-4 éves korban a gyermekek elkezdenek részt venni a gyermekeknek szóló fejlesztő tanfolyamokon. Ezeken az osztályokon gyermeke fokozatosan megszokhatja, hogy egy osztályteremben van, és más gyerekekkel is kapcsolatba kerülhet.

Olyan kezdeti készségeket is elsajátít, amelyek a mindennapi életben és a jövőbeli tanulásban is hasznosak lesznek.

5 éves kortól a tanórák inkább az első osztályba lépéshez és a továbbtanuláshoz igazodnak. A hangsúly az írás, olvasás és matematika alaptevékenységeken van.

Minél több ideje van a gyermeknek arra, hogy megtanulja az összes szükséges készséget, annál kényelmesebben fogja érezni magát.

Ezért a gyermek 3 éves korától már részt vehet az első órákon, és 5 éves kora után, amikor már feltétlenül szükséges a gyermek óvodai beiratkozása.

5 hasznos tanács a szülőknek

  • Az első tipp a gyermek iskolai felkészítéséhez a szülők számára – a tanulási folyamat fokozatosság elve alapján történő megközelítése. Ez azt jelenti, hogy ne próbáljon meg mindent egyszerre csinálni, hanem fokozatosan növelje a nehézségi szintet.
  • A következő pont az, hogy ne csak egy tevékenységre koncentráljunk. A gyerekek gyorsabban elfáradnak, és nem tudják sokáig ugyanazt a munkát végezni. Ha váltogatja a különböző feladatokat, akkor produktívabb lesz, és több energiája marad az új eredményekre, és ami a legfontosabb, nem lesz stresszes.
  • Annak érdekében, hogy ne veszítse el a tanulási kedvet, a programnak egy játékra kell épülnie. Akkor a tanulás szórakoztató, örömöt okozó folyamat lesz. Egy megfelelő, kezdettől fogva létrehozott társulás lesz a további siker alapja.
  • A legjobb módja annak, hogy a kívánt eredményt a baba – egy megállapodás. Ne kényszerítsd a fidgetet arra, amit nem akar megfenyegetni, hogy elveszi a kedvenc játékait, vagy kikapcsolja a szeretett rajzfilmeket. Sokkal hatékonyabb munka a másik irányba – játszani a gyakorlat után, használni egy lenyűgöző témát a képzés részeként, és így tovább. Az ilyen egyszerű intézkedések nem befolyásolják az eredményt, és segítenek elsajátítani mindent, amire az iskolára való felkészüléshez szükség van.
  • A szülőket nehéz komolyan venni, ha tanulásról van szó. Minden babának megvannak a maga kis trükkjei arra, hogyan kerülje el a nem kívánt tevékenységeket. Egy tanár teljesen más dolog, nem úgy, mint anya és apa – egy idegen, akire hallgatni kell. Ezért segíthet egy korrepetitor, aki felkészíti gyermekét az iskolára, hogy néhány óra alatt többet tanuljon, mint otthon sok hónap alatt.

Mi a különbség a korrepetáló központban és az otthoni felkészülés között?

A kiscsoportos tanulás megkönnyíti a csoportos interakcióhoz való hozzászokást.

Segít a figyelem edzésében is, hogy a feladatokra koncentráljon, és ne zavarják a szomszédok.

Az oktatási klubokban, például a Logos Learning Centre-ben az otthoniaktól eltérő játékok és anyagok vannak. A gyerekeket vonzzák az új témák, így az érdeklődés tovább tart.

Természetesen a fő előnye annak, hogy olyan speciális klubokat látogat, ahol felkészítheti gyermekét az iskolára, a tapasztalt tanárok, akik fokozatosan építik fel a tanulást, a tanuló személyes ismeretei és az általános életkori követelmények alapján.

A tanár tudja, hogy milyen feladatokat kell használni az összes szükséges készség fejlesztéséhez, tudja, hogyan kell érdekelni és lelkesíteni. Ő érti, hogyan lehet a legjobban felkészíteni gyermekét az iskolára.

Az otthoni tanulás megnehezíti az osztálytermi viselkedés megszokását is. Könnyebb megegyezni anyával és apával, és kihagyni néhány feladatot.

A tanár teljesen más kérdés a gyerekek szemében – minden követelményét teljesíteni kell, és nem lehet vele megegyezni, hogy elmehet rajzfilmet nézni, uzsonnázni vagy sétálni.

A speciális központban az iskolai órák és az óvoda között egy köztes szakasz van. Az órák szórakoztató és játékos módon vannak felépítve, ugyanakkor tiszteletben tartják az osztályteremben a viselkedés rendjét.

Így a leendő iskoláskorú gyermek fokozatosan hozzászokik a tanulási folyamathoz, és stressz nélkül felkészül az előtte álló feladatokra.

Hogyan állapíthatja meg, hogy gyermeke készen áll-e az iskolára?

Az iskolakezdés izgalmas és megható folyamat mind a kisdiákok, mind a szüleik számára.

A felesleges stressz elkerülése érdekében jó ötlet, ha az előkészítő fázist zökkenőmentesen kezdjük el. Az alapok elsajátításához szükséges ismereteken és készségeken kívül érdemes figyelmet fordítani az általános fejlődésükre is.

Ezért egy durva ellenőrzőlista készíthető a gyermek iskolai felkészültségének meghatározására az 1. tanévben.

  • Képes az alapokat – olvasás, írás és számolás – elvégezni.
  • Ismeri az általános osztálytermi szabályokat, és megérti a tanulási folyamatot.
  • A gyermeknek nem okoz nehézséget a társaival való kijutás, és jól érzi magát az osztályban.
  • Képes önállóan dolgozni és képes a feladatára koncentrálni.
  • Életkoránál fogva átfogóan fejlett – felismeri a színeket és a formákat, megbirkózik az elemi logikai feladatokkal stb.

A felsorolt kritériumok azon alapulnak, amit egy első osztályosnak tudnia kell Ukrajnában.

Segítenek felmérni a felkészültség hozzávetőleges szintjét, valamint azonosítani azokat a területeket, amelyeken további munkára van szükség.

Ezzel a listával, mint útmutatóval, könnyen nyomon követheti a fejlődését. A legfontosabb, hogy ne feledd, még sok izgalmas tanulásra és felfedezésre váró év áll előtted.

Tehát ne terhelje túl a leendő diákot sok információval.

A játékos formában történő fokozatos tanulás segít a legjobb eredmények elérésében, az új környezethez és rutinhoz való könnyebb hozzászokás mellett.

Megjegyzés hozzáadása

B69JuAG091

Get in touch

Quickly communicate covalent niche markets for maintainable sources. Collaboratively harness resource sucking experiences whereas cost effective meta-services.